Πληροφορική

Μάθημα 1ο

Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό – Πρόβλημα

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

  • Γ’ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185

1.Τι είναι Πρόβλημα – Κατηγορίες προβλημάτων
2.Βασικά μέρη ενός προβλήματος και τρόπος επίλυσης
3.Κατανόηση προβλήματος
4.Διοργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής-περιβάλλον προβλήματος

Βιβλίο Μαθητή


Δραστηριότητα Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές

(Κατανόηση προβλήματος)

Προβλημα Οι πύργοι του Ανόι

Ταξινόμηση Φυσαλίδας

Πρόβλημα του βαρκάρη

Μάθημα 2ο

Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό – Αλγόριθμος

Γ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185

1.Εισαγωγή στον Αλγόριθμο(παράδειγμα – μακαρονάδα)
2.Παράδειγμα παρασκευής ενός ποτηριού φρέσκο χυμό πορτοκαλιού
3.Η έννοια του αλγόριθμου και οι ιδιότητες του.
4.Παράδειγμα Αλγορίθμου (λύκος- πρόβατο – καφάσι)
5.Παράδειγμα Αλγορίθμου (δημιουργίας τετραγώνου στην αμμο )
6.Το πρόβλημα των πύργων του Ανόι

Βιβλίο Μαθητή


Δραστηριότητα Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές

(Κατανόηση προβλήματος)

Προβλημα Οι πύργοι του Ανόι

Ταξινόμηση Φυσαλίδας

Πρόβλημα του βαρκάρη

Μάθημα 3ο

Γ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185

1.Διαφορά αλγορίθμου και προγράμματος,
2.Γλώσσα μηχανής
3.Χαρακτηριστικά γλωσσών Προγραμματισμού
4.Συντακτικά – Λογικά λάθη
5.Μεταγλωττιστής – Διερμηνέας

Βιβλίο Μαθητή

Μάθημα 4ο

Έξυπνο χαρτί Τρίλιζα

Εκφώνηση: « Είμαι ένα χαρτί υψηλής νοημοσύνης Ας παίξουμε Τρίλιζα! Θα έχω τα Χ και θα ξεκινήσω πρώτο…


Κίνηση 1:

ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε γωνία

Κίνηση 2:

ΑΝ είναι ελεύθερη η γωνία απέναντι από τη γωνία της Κίνησης 1

ΠΑΙΞΕ σε εκείνη τη γωνία

ΑΛΛΙΩΣ

ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε ελεύθερη γωνία

Κινήσεις 3-4:

ΑΝ υπάρχει γραμμή, στήλη ή διαγώνιος με δύο Χ και ένα κενό

ΠΑΙΞΕ στο κενό

ΑΛΛΙΩΣ ΑΝ υπάρχει γραμμή, στήλη ή διαγώνιος με δύο Ο και ένα κενό

ΠΑΙΞΕ στο κενό

ΑΛΛΙΩΣ

ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε ελεύθερη γωνία

Κίνηση 5:

ΠΑΙΞΕ στο ελεύθερο τετράγωνο

Μάθημα 5ο

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Το περιβάλλον προγραμματισμού scratch
Οι πρώτες εντολές

Εντολές:

  • κινήσου
  • στρίψε
  • πήγαινε στο
  • δείξε στην κατεύθυνση
  • κατέβασε-σήκωσε πενα
  • όρισε το χρώμα πενας
  • άλλαξε μέγεθος πένας
  • καθάρισε

Βιβλίο Μαθητή


Ερωτηματολόγιο Γνώσεων

Μάθημα 6ο – 70

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

  • Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Δομή Επανάληψης

Εντολές:

  • Επανάλαβε
  • πες
  • σκέψου
  • Άλλαξε χρώμα εφέ κατά
  • Όρισε το εφέ χρώμα σε

Βιβλίο Μαθητή


Ερωτηματολόγιο Γνώσεων


φωτόδενδρο/Αίσωπος

Η εντολή «Επανάλαβε» στο Scratch

Βασικές εντολές σχεδίασης στη γλώσσα προγραμματισμού Logo – Εντολή επανάληψης

Μάθημα 8ο

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

  • Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Δομή Επανάληψης

Εντολές:

  • Για πάντα
  • Επανάλαβε
  • Ρώτησε
  • Απαντηση
  • Άλλαξε
  • Όρισε
  • Περίμενε
  • Όρισε
  • Εαν στα όρια αναπήδησε

Βιβλίο Μαθητή


φωτόδενδρο/Αίσωπος

Δομή Επανάληψης για πάντα

Μάθημα 9ο

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια
Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Δομή Επανάληψης

  • Για πάντα Εάν
  • Επανάλαβε ώσπου
  • Εαν στα όρια αναπήδησε

Αισθητήρες

  • Αγγίζει

Κίνηση

  • Εάν στα όρια αναπήδησε

Όψεις

  • Αλλαγή σε ενδυμασία
  • Επόμενη ενδυμασία

Βιβλίο Μαθητή

Μάθημα 1οο – 11ο

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

  • Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Σενάρια

  • Όταν …..

Μεταβλητές

  • Όρισε
  • Άλλαξε
  • Εμφάνισε
  • Απόκρυψη
  • γραμμή κύλισης

Βιβλίο Μαθητή


Διδακτικά σενάρια φωτόδενδρο/Αίσωπος

Αντιμετάθεση Περιεχομένου Μεταβλητών

Μάθημα 12ο – 13ο – 14ο

Βιβλίο Scratch

Ενότητες – Κεφάλαια

  • Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202

Δομή Επιλογής
Εντολές:

  • Εάν
  • Εάν – Αλλιώς

Μεταβλητές

  • Δημιουργησε μια μεταβλητή

Τελεστές

  • Συγκριτικοί: > , < , = ,
  • Λογικοί: και,η,όχι

Βιβλίο Μαθητή


φωτόδενδρο/Αίσωπος

Εισαγωγή στη δομή επιλογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch.

Δημιουργία παιχνιδιού σε Scratch

Η δομή της σύνθετης επιλογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch

Μαθαίνοντας για τις λογικές συνθήκες

Μάθημα 15ο – 16ο

Βασικά θέματα

  • Δημιουργία και διαμόρφωση κειμένου σε τοπικό υπολογιστή
  • Δημιουργία και διαμόρφωση κειμένου σε συνεργατικό περιβάλλον

Ενδεικτικά έργα που δημιουργούν οι μαθητές/τριες:

  • Λεξικό όρων π.χ. για το μάθημα της Πληροφορικής
  • Οδηγίες καλής χρήσης ή συντήρησης υπολογιστή
  • Κανονισμός σχολικού εργαστηρίου
  • Εργασία για την τοπική ιστορία εργασία για ένα ιστορικό πρόσωπο
  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (θεματική εβδομάδα)

Εκπαιδευτικό υλικό

Συνεργατικά εργαλεία Web 2.0:

  • Περιβάλλον τύπου wiki
  • Έγγραφα Google docs
  • ΓΡΑΦΙΣ του ΠΣΔ http://grafis.sch.gr/
  • Ψηφιακή πλατφόρμα της τάξης, κ.α.
  • Διαδραστική πλατφόρμα εκπαίδευσης http://www.net-advice.g

Μάθημα 17ο – 18ο – 19ο

Βασικά θέματα

  • Δημοσίευση πληροφοριών στο Διαδίκτυο
  • Ασύγχρονες συζητήσεις
  • Εφαρμογές Web 2.0

Δραστηριότητες

1. Δημιουργία ατομικής ιστοσελίδας ή ιστολογίου χρησιμοποιώντας απλά εργαλεία όπως

  • Κειμενογράφο
  • Λογισμικό επεξεργασίας ιστοσελίδων ανοικτού κώδικα
  • Εργαλεία ιστολογίων
  • Ψηφιακή πλατφόρμα

2. Δημιουργία φυλλαδίου με άρθρα και αφίσες μαθητών που να αφορούν θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο.

3. Συζητήσεις στην τάξη για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαδικτυακών συζητήσεων όπως

  • Ανωνυμία
  • Ασύγχρονος τρόπος επικοινωνίας
  • Θέματα συνομιλιών
  • Ασφάλεια δεδομένων ταυτοποίησης

Εκπαιδευτικό Υλικό

  • Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
  • Πλατφόρμα Ψηφιακού Σχολείου
  • Λογισμικό επεξεργασίας ιστοσελίδων
  • Υπηρεσίες ΠΣΔ
  • Ιστολόγιο
  • Wiki
  • Εφαρμογές ασύγχρονης ηλεκτρονικής συζήτησης

Μάθημα 20ο – 21ο

Βασικά Θέματα

  • Δημιουργία και διαμόρφωση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου
  • Υπολογιστικό φύλλο σε συνεργατικό περιβάλλον

Δραστηριότητες

Άντληση θεμάτων από τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών

  • Μαθηματικά
  • Φυσικές επιστήμες
  • Κοινωνικές επιστήμες κ.λπ.

καθώς και από την ευρύτερη σχολική και κοινωνική ζωή όπως:

  • Έρευνα για ένα τοπικό ή κοινωνικό ζήτημα,
  • Έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών του σχολείου.

Εκπαιδευτικό Υλικό

  • Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
  • Συνεργατικά εργαλεία (πλατφόρμα ψηφιακού σχολείου, Υπολογιστικά Φύλλα Google κ.α.)

Μάθημα 22ο – 23ο -24ο -25ο

Βασικά θέματα

  • Λογισμικό παρουσιάσεων
  • Κεφαλίδα/Υποσέλιδο διαφανειών
  • Ρυθμίσεις εκτυπώσεων
  • Εργαλεία σχεδίασης
  • Εισαγωγή σχημάτων
  • Υπόδειγμα διαφανειών
  • Γραφήματα/Διαγράμματα
  • Δημιουργία παρουσιάσεων σε συνεργατικό περιβάλλον

Δραστηριότητες

Δημιουργία συνεργατικών παρουσιάσεων σε δικτυακό περιβάλλον διαμοίρασης περιεχομένου

Προτεινόμενα θέματα εργασίας μπορούν να αντλούνται από τα μαθήματα του Π.Σ. όπως:

  • Φυσικές επιστήμες
  • Μαθηματικά
  • Γλώσσα
  • Κοινωνικές επιστήμες
  • Τη σχολική ή την κοινωνική ζωή.

Δεξιότητες χειρισμού του λογισμικού παρουσιάσεων

  • Υπόδειγμα διαφανειών σε παρουσίαση
  • Σχεδίαση διαφανειών παρουσίασης
  • Δημιουργία παρουσίασης
  • Εισαγωγή και διαγραφή διαφανειών σε παρουσίαση
  • Εισαγωγή εικόνας σε παρουσίαση
  • Διάταξη διαφανειών σε παρουσίαση
  • Εφέ σε παρουσίαση

Εκπαιδευτικό υλικό

  • Βιβλίο μαθητή
  • Πλατφόρμα Ψηφιακού Σχολείου
  • Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
  • Offline και online Λογισμικό παρουσιάσεων
  • Prezi
  • Παρουσιάσεις Google, κ.α.

Ιστότοποι διαμοίρασης περιεχομένου
Bιντεομαθήματα στο Φωτόδεντρο