Μάθημα 1ο
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό – Πρόβλημα
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
- Γ’ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185
1.Τι είναι Πρόβλημα – Κατηγορίες προβλημάτων
2.Βασικά μέρη ενός προβλήματος και τρόπος επίλυσης
3.Κατανόηση προβλήματος
4.Διοργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής-περιβάλλον προβλήματος
Βιβλίο Μαθητή
Δραστηριότητα Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές
(Κατανόηση προβλήματος)
Προβλημα Οι πύργοι του Ανόι
Ταξινόμηση Φυσαλίδας
Πρόβλημα του βαρκάρη
Μάθημα 2ο
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό – Αλγόριθμος
Γ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185
1.Εισαγωγή στον Αλγόριθμο(παράδειγμα – μακαρονάδα)
2.Παράδειγμα παρασκευής ενός ποτηριού φρέσκο χυμό πορτοκαλιού
3.Η έννοια του αλγόριθμου και οι ιδιότητες του.
4.Παράδειγμα Αλγορίθμου (λύκος- πρόβατο – καφάσι)
5.Παράδειγμα Αλγορίθμου (δημιουργίας τετραγώνου στην αμμο )
6.Το πρόβλημα των πύργων του Ανόι
Βιβλίο Μαθητή
Δραστηριότητα Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές
(Κατανόηση προβλήματος)
Προβλημα Οι πύργοι του Ανόι
Ταξινόμηση Φυσαλίδας
Πρόβλημα του βαρκάρη
Μάθημα 3ο
Γ τάξη Κεφ.1 Σελ. 176-185
1.Διαφορά αλγορίθμου και προγράμματος,
2.Γλώσσα μηχανής
3.Χαρακτηριστικά γλωσσών Προγραμματισμού
4.Συντακτικά – Λογικά λάθη
5.Μεταγλωττιστής – Διερμηνέας
Βιβλίο Μαθητή
Μάθημα 4ο
Έξυπνο χαρτί Τρίλιζα
Εκφώνηση: « Είμαι ένα χαρτί υψηλής νοημοσύνης Ας παίξουμε Τρίλιζα! Θα έχω τα Χ και θα ξεκινήσω πρώτο…
Κίνηση 1:
ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε γωνία
Κίνηση 2:
ΑΝ είναι ελεύθερη η γωνία απέναντι από τη γωνία της Κίνησης 1
ΠΑΙΞΕ σε εκείνη τη γωνία
ΑΛΛΙΩΣ
ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε ελεύθερη γωνία
Κινήσεις 3-4:
ΑΝ υπάρχει γραμμή, στήλη ή διαγώνιος με δύο Χ και ένα κενό
ΠΑΙΞΕ στο κενό
ΑΛΛΙΩΣ ΑΝ υπάρχει γραμμή, στήλη ή διαγώνιος με δύο Ο και ένα κενό
ΠΑΙΞΕ στο κενό
ΑΛΛΙΩΣ
ΠΑΙΞΕ σε οποιαδήποτε ελεύθερη γωνία
Κίνηση 5:
ΠΑΙΞΕ στο ελεύθερο τετράγωνο
Μάθημα 5ο
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Το περιβάλλον προγραμματισμού scratch
Οι πρώτες εντολές
Εντολές:
- κινήσου
- στρίψε
- πήγαινε στο
- δείξε στην κατεύθυνση
- κατέβασε-σήκωσε πενα
- όρισε το χρώμα πενας
- άλλαξε μέγεθος πένας
- καθάρισε
Βιβλίο Μαθητή
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Μάθημα 6ο – 70
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
- Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Δομή Επανάληψης
Εντολές:
- Επανάλαβε
- πες
- σκέψου
- Άλλαξε χρώμα εφέ κατά
- Όρισε το εφέ χρώμα σε
Βιβλίο Μαθητή
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
φωτόδενδρο/Αίσωπος
Η εντολή «Επανάλαβε» στο Scratch
Βασικές εντολές σχεδίασης στη γλώσσα προγραμματισμού Logo – Εντολή επανάληψης
Μάθημα 8ο
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
- Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Δομή Επανάληψης
Εντολές:
- Για πάντα
- Επανάλαβε
- Ρώτησε
- Απαντηση
- Άλλαξε
- Όρισε
- Περίμενε
- Όρισε
- Εαν στα όρια αναπήδησε
Βιβλίο Μαθητή
φωτόδενδρο/Αίσωπος
Δομή Επανάληψης για πάντα
Μάθημα 9ο
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Δομή Επανάληψης
- Για πάντα Εάν
- Επανάλαβε ώσπου
- Εαν στα όρια αναπήδησε
Αισθητήρες
- Αγγίζει
Κίνηση
- Εάν στα όρια αναπήδησε
Όψεις
- Αλλαγή σε ενδυμασία
- Επόμενη ενδυμασία
Βιβλίο Μαθητή
Μάθημα 1οο – 11ο
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
- Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Σενάρια
- Όταν …..
Μεταβλητές
- Όρισε
- Άλλαξε
- Εμφάνισε
- Απόκρυψη
- γραμμή κύλισης
Βιβλίο Μαθητή
Διδακτικά σενάρια φωτόδενδρο/Αίσωπος
Αντιμετάθεση Περιεχομένου Μεταβλητών
Μάθημα 12ο – 13ο – 14ο
Βιβλίο Scratch
Ενότητες – Κεφάλαια
- Γ’ τάξη Κεφ. 2 Σελ. 186-202
Δομή Επιλογής
Εντολές:
- Εάν
- Εάν – Αλλιώς
Μεταβλητές
- Δημιουργησε μια μεταβλητή
Τελεστές
- Συγκριτικοί: > , < , = ,
- Λογικοί: και,η,όχι
Βιβλίο Μαθητή
φωτόδενδρο/Αίσωπος
Εισαγωγή στη δομή επιλογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch.
Δημιουργία παιχνιδιού σε Scratch
Η δομή της σύνθετης επιλογής στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch
Μαθαίνοντας για τις λογικές συνθήκες
Μάθημα 15ο – 16ο
Βασικά θέματα
- Δημιουργία και διαμόρφωση κειμένου σε τοπικό υπολογιστή
- Δημιουργία και διαμόρφωση κειμένου σε συνεργατικό περιβάλλον
Ενδεικτικά έργα που δημιουργούν οι μαθητές/τριες:
- Λεξικό όρων π.χ. για το μάθημα της Πληροφορικής
- Οδηγίες καλής χρήσης ή συντήρησης υπολογιστή
- Κανονισμός σχολικού εργαστηρίου
- Εργασία για την τοπική ιστορία εργασία για ένα ιστορικό πρόσωπο
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (θεματική εβδομάδα)
Εκπαιδευτικό υλικό
Συνεργατικά εργαλεία Web 2.0:
- Περιβάλλον τύπου wiki
- Έγγραφα Google docs
- ΓΡΑΦΙΣ του ΠΣΔ http://grafis.sch.gr/
- Ψηφιακή πλατφόρμα της τάξης, κ.α.
- Διαδραστική πλατφόρμα εκπαίδευσης http://www.net-advice.g
Μάθημα 17ο – 18ο – 19ο
Βασικά θέματα
- Δημοσίευση πληροφοριών στο Διαδίκτυο
- Ασύγχρονες συζητήσεις
- Εφαρμογές Web 2.0
Δραστηριότητες
1. Δημιουργία ατομικής ιστοσελίδας ή ιστολογίου χρησιμοποιώντας απλά εργαλεία όπως
- Κειμενογράφο
- Λογισμικό επεξεργασίας ιστοσελίδων ανοικτού κώδικα
- Εργαλεία ιστολογίων
- Ψηφιακή πλατφόρμα
2. Δημιουργία φυλλαδίου με άρθρα και αφίσες μαθητών που να αφορούν θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο.
3. Συζητήσεις στην τάξη για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαδικτυακών συζητήσεων όπως
- Ανωνυμία
- Ασύγχρονος τρόπος επικοινωνίας
- Θέματα συνομιλιών
- Ασφάλεια δεδομένων ταυτοποίησης
Εκπαιδευτικό Υλικό
- Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
- Πλατφόρμα Ψηφιακού Σχολείου
- Λογισμικό επεξεργασίας ιστοσελίδων
- Υπηρεσίες ΠΣΔ
- Ιστολόγιο
- Wiki
- Εφαρμογές ασύγχρονης ηλεκτρονικής συζήτησης
Μάθημα 20ο – 21ο
Βασικά Θέματα
- Δημιουργία και διαμόρφωση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου
- Υπολογιστικό φύλλο σε συνεργατικό περιβάλλον
Δραστηριότητες
Άντληση θεμάτων από τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών
- Μαθηματικά
- Φυσικές επιστήμες
- Κοινωνικές επιστήμες κ.λπ.
καθώς και από την ευρύτερη σχολική και κοινωνική ζωή όπως:
- Έρευνα για ένα τοπικό ή κοινωνικό ζήτημα,
- Έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών του σχολείου.
Εκπαιδευτικό Υλικό
- Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Συνεργατικά εργαλεία (πλατφόρμα ψηφιακού σχολείου, Υπολογιστικά Φύλλα Google κ.α.)
Μάθημα 22ο – 23ο -24ο -25ο
Βασικά θέματα
- Λογισμικό παρουσιάσεων
- Κεφαλίδα/Υποσέλιδο διαφανειών
- Ρυθμίσεις εκτυπώσεων
- Εργαλεία σχεδίασης
- Εισαγωγή σχημάτων
- Υπόδειγμα διαφανειών
- Γραφήματα/Διαγράμματα
- Δημιουργία παρουσιάσεων σε συνεργατικό περιβάλλον
Δραστηριότητες
Δημιουργία συνεργατικών παρουσιάσεων σε δικτυακό περιβάλλον διαμοίρασης περιεχομένου
Προτεινόμενα θέματα εργασίας μπορούν να αντλούνται από τα μαθήματα του Π.Σ. όπως:
- Φυσικές επιστήμες
- Μαθηματικά
- Γλώσσα
- Κοινωνικές επιστήμες
- Τη σχολική ή την κοινωνική ζωή.
Δεξιότητες χειρισμού του λογισμικού παρουσιάσεων
- Υπόδειγμα διαφανειών σε παρουσίαση
- Σχεδίαση διαφανειών παρουσίασης
- Δημιουργία παρουσίασης
- Εισαγωγή και διαγραφή διαφανειών σε παρουσίαση
- Εισαγωγή εικόνας σε παρουσίαση
- Διάταξη διαφανειών σε παρουσίαση
- Εφέ σε παρουσίαση
Εκπαιδευτικό υλικό
- Βιβλίο μαθητή
- Πλατφόρμα Ψηφιακού Σχολείου
- Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
- Offline και online Λογισμικό παρουσιάσεων
- Prezi
- Παρουσιάσεις Google, κ.α.
Ιστότοποι διαμοίρασης περιεχομένου
Bιντεομαθήματα στο Φωτόδεντρο