Μάθημα 1ο -2ο
Ενότητες – Κεφάλαια
Β Τάξη Κεφ. 1 Σελ. 104-108
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό
1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
1.3 Αναπαράσταση των συμβόλων
1.4 Αναπαράσταση εικόνων
1.5 Τι επιλέγουμε αναλογικό ή ψηφιακό;
Βιβλίο Μαθητή
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB101/535/3534,14519/
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Δυαδικοί Αριθμοί:
Αναπαράσταση αριθμών με δυαδικά ψηφία
Δεδομένα και πληροφορίες
Κωδικοποίηση χαρακτήρων στο δυαδικό σύστημα
Μετατροπή από το Δεκαδικό στο Δυαδικό
Κρυπτογράφηση
Βίντεο
Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=z09QN0Fb5O0
Μάθημα 3ο -4ο
Β Τάξη Κεφ. 2 Σελ. 109-112
2.1 Ο Προσωπικός Υπολογιστής εσωτερικά
2.2 Εσωτερικές Κάρτες
2.3 Θύρες Σύνδεσης
Βιβλίο Μαθητή
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB101/535/3534,14520/
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Κεντρική Μονάδα ενός προσωπικού υπολογιστή
Μουσείο Πληροφορικής
Αναπαράσταση αριθμών με δυαδικά ψηφία
Βίντεο
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές – Υλικό – Hardware
Πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση ( https://www.youtube.com/watch?v=xofKQv7uDNU&feature=youtu.be)
Τοποθέτηση μητρικής πλακέτας
Πηγή:https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aX1eVUpFdqs
Τοποθέτηση επεξεργαστή
Πηγή:https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1BoDSyqx20o
Τοποθέτηση Μνήμης RAM
Πηγή: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IVftrteyUVU
Τοποθέτηση Τροφοδοτικού
Πηγή:https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=J87ij9eVIF0
Τοποθέτηση καρτών επέκτασης
Πηγή:https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HrGWv2ryWaE
Εγκατάσταση μονάδων περιφερειακής αποθήκευσης
Πηγή:https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dTVf5CcUaDk
Μάθημα 5ο – 6ο
- Κεφ. 8 Σελ. 151-158
- Κεφ.5 Σ. 132-138
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Η έννοια του υπολογιστικού φύλλου
- Η έννοια του κελιού
- Διεύθυνση, τύπος και περιεχόμενο κελιού
- Επεξεργασία αριθμητικών δεδομένων
Φάκελοι και αρχεία
- Οργάνωση αρχείων και φακέλων
- Χειρισμός και ιδιότητες αρχείων και φακέλων
- Συμπίεση και αποσυμπίεση αρχείων και φακέλων
Βιβλίο Μαθητή
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φάκελοι και αρχεία
Eρωτηματολόγιο Γνώσεων
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φάκελοι και αρχεία
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Εισαγωγή στο Υπολογιστικό Φύλλο
Υπολογιστικό Φύλλο Ιστού
Εισαγωγή τύπων στο Υπολογιστικό Φύλλο
Επεξεργασία αριθμητικών δεδομένων στο Υπολογιστικό Φύλλο
Φάκελοι και αρχεία
Τύποι Αρχείων
Αποθήκευση και Διαχείριση Αρχείων
Διαχείριση Αρχείων και Φακέλων
Πλατφόρμα Αίσωπος Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια
Οργάνωση των δεδομένων στους Η/Υ – Αρχεία και Φάκελοι
Συμπίεση κειμένου:
Μάθημα 7ο
Βιβλίο μαθητή
- Κεφ. 8 Σελ. 151-158
- Κεφ.5 Σ. 132-138
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Μορφοποίηση κελιών
- Η έννοια του βιβλίου εργασίας
- Διαχείριση κελιών στο πλέγμα
Φάκελοι και αρχεία
- Οργάνωση αρχείων και φακέλων
- Χειρισμός και ιδιότητες αρχείων και φακέλων
- Συμπίεση και αποσυμπίεση αρχείων και φακέλων
Βιβλίο Μαθητή
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φάκελοι και αρχεία
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Μορφοποίηση δεδομένων στο Υπολογιστικό Φύλλο
Φάκελοι και αρχεία
Τύποι Αρχείων
Αποθήκευση και Διαχείριση Αρχείων
Διαχείριση Αρχείων και Φακέλων
Πλατφόρμα Αίσωπος Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια
Οργάνωση των δεδομένων στους Η/Υ – Αρχεία και Φάκελοι
Συμπίεση κειμένου:
Μάθημα 8ο – 9ο
Βιβλίο μαθητή
- Κεφ. 8 Σελ. 151-158
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Χρήση συναρτήσεων
Βιβλίο Μαθητή
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Οι συναρτήσεις στο Υπολογιστικό Φύλλο
Μάθημα 10ο
Ενότητες – Κεφάλαια
Βιβλίο μαθητή
- Κεφ. 8 Σελ. 151-158
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Δημιουργία γραφημάτων
- Εκτύπωση φύλλου εργασίας
Βιβλίο Μαθητή
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Εισαγωγή γραφήματος στο Υπολογιστικό Φύλλο
Μάθημα 11ο – 12ο
Β Τάξη
- Κεφ. 8 Σελ. 151-158
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
- Απόλυτες και σχετικές αναφορές
- Ταξινόμηση και επεξεργασία δεδομένων
- Φίλτρο
Βιβλίο Μαθητή
Λογισμικό υπολογιστικών φύλλων
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Σχετικές και απόλυτες αναφορές κελιών στο Υπολογιστικό Φύλλο
Ταξινόμηση δεδομένων στο Υπολογιστικό Φύλλο
Χρήση φίλτρων στο Υπολογιστικό Φύλλο
Μάθημα 13ο
Β Τάξη Κεφ. 9 Γραφήματα και Παρουσιάσεις
9.2 Δημιουργία μιας παρουσίασης
Βιβλίο Μαθητή
Μάθημα 14ο
Β’ Τάξη Κεφ. 3 Σελ. 113-119
3.2 Εικόνα – Φωτογραφία – Επεξεργασία εικόνας
- Χαρακτηριστικά εικόνας
- Πρότυπα συμπίεσης εικόνας
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Αναπαράσταση ψηφιακής εικόνας:
Εργαλείο δημιουργίας ψηφιογραφικών και διανυσματικών εικόνων
Μάθημα 15ο
Β’ Τάξη Κεφ. 3 Σελ. 113-119
Βίντεο – Κινούμενο σχέδιο - Συνθετική κίνηση
- Επεξεργασία αρχείων πολυμέσων
- Δημιουργία κινουμένου σχεδίου/βίντεο
Kdenlive
- Εισαγωγή clip
- Διαχωρισμός σκηνών και ήχου
- ungroup
- Audio correction / gain
- transition (addition , slide, disolve, composite)
- effect Artistic (dust, oldfilm, rgbnoise, scratchlines , vignette effect)
- effect Color (chrome hold)
- effect Crop and transform (pan and zoom , transform)
- effect Misc (cairoimagegrid , flippo)
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ιστότοποι δημιουργίας κόμικ
Κινούμενο σχέδιο
Συνθετική κίνηση
Μάθημα 16ο
Β’ Τάξη Κεφ. 3 Σελ. 113-119
3.3 Ήχος
- Πρότυπα συμπίεσης ήχου
- Δειγματοληψία – επεξεργασία Ήχου
Βιβλίο Μαθητή
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB101/4/28,72/
Φωτόδεντρο – Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Δειγματοληψία Ήχου
Μάθημα 17ο
Γ τάξη Κεφ.1 Σ. 176-185
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
- Κατανόηση και ανάλυση προβλήματος
- Η έννοια του αλγορίθμου
Βιβλίο Μαθητή
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Δραστηριότητα Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές «Εισαγωγική Δραστηριότητα στον Προγραμματισμό Υπολογιστικών Συσκευών»
Φωτόδεντρο- Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων (Κατανόηση προβλήματος)
Προβλημα Οι πύργοι του Ανόι
Το πρόβλημα του βαρκάρη
Μάθημα 18ο – 19ο
Γ τάξη Κεφ. 2 §2.4, §2.5
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη
- Η έννοια του προγράμματος
- Η δομή επανάληψης(Επανάλαβε)
Βιβλίο Μαθητή
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη
Scratch
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Φωτόδεντρο- Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ενδεικτικός κατάλογος Βιντεομαθημάτων
Ομαλή κίνηση αντικειμένου στο Scratch
Η εντολή «Επανάλαβε» στο Scratch
Μάθημα 20ο – 21ο
Γ τάξη Κεφ. 2 §2.4, §2.5
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη
- Η δομή επανάληψης(Για πάντα)
- Η δομή Επιλογής
- Η έννοια της διαδικασίας
Βιβλίο Μαθητή
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB102/536/3539,14539/
Scratch
Φωτόδεντρο- Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ενδεικτικός κατάλογος Βιντεομαθημάτων
Δομή Επανάληψης για πάντα
Δημιουργία παιχνιδιού (Λαβύρινθος) στο Scratch 2
Το μονοπάτι
Οπτικός Προγραμματισμός
Προγραμματίζω με τις εντολές ΧΡΩΜΑ και ΕΛΛΕΙΨΗ
Σχεδίαση με απλές εντολές Logo
Δημιουργία παιχνιδιού σε Scratch
Βασικές εντολές σχεδίασης στη γλώσσα προγραμματισμού Logo – Εντολή επανάληψης
Arduino : Μάθηση στη πράξη-Δομή Επιλογής
Μάθημα 22ο – 23ο
Β’Τάξη Κεφ. 4 Σελ. 120-130
Βασικά θέματα
- Δίκτυο
- Τοπικό δίκτυο
- Μητροπολιτικό Δίκτυο
- Δίκτυο ευρείας περιοχής
- Διαδίκτυο
- Συσκευές δικτύου
Ερωτηματολόγιο Γνώσεων
Οδηγός αρχιτεκτονικής σχολικού εργαστηρίου Η/Υ
Το σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/978
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Σχoλικό εργαστήριο
Σύνδεση στο Διαδίκτυο
Τοπικό δίκτυο (LAN-Local Area Network)
Πηγή εικόνας:allisonroyce
Μητροπολιτικό δίκτυο (MAN-Metropolitan Area Network)
Πηγή εικόνας: certiguide
Δίκτυο ευρείας περιοχής (WAN-Wide Area Network)
Πηγή εικόνας:dataspan
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ(ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΟΥΡΑΣ)
Συσκευές Δικτύου
Μάθημα 24ο – 25ο
Β Τάξη Κεφ. 7 Σελ. 146-150
Βιβλίο
Βασικά θέματα
- Αξιολόγηση πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό
- Πνευματική ιδιοκτησία λογισμικού και περιεχομένου
Ιστοεξερεύνηση
Ερωτήματα:
- Ποιος είναι δημιουργός της σελίδας;
- Η επιθυμητή πληροφορία μπορεί να εντοπιστεί εύκολα;
- Πότε δημιουργήθηκε και πότε ενημερώθηκε ο ιστότοπος;
- Υπάρχουν εναλλακτικές πηγές για τις διαθέσιμες πληροφορίες;
- Ποια είναι η προστιθέμενη αξία του συγκεκριμένου ιστότοπου;
Παιγνίδι ρόλων ή δημιουργία κόμικ (με χρήση κατάλληλων εργαλείων Web 2.0) σε θέματα πειρατείας λογισμικού – πνευματικών αγαθών και την ανάδειξη της σημασίας και της αναγκαιότητας αναγνώρισης της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Βίντεο
Saferinternet.gr Webinar: OnlineSafety – Part1
Οργανισμός για τη λογοκλοπή
Commoncraft Website Evaluation
Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Friends of Active Copyright Education